Press "Enter" to skip to content

Programy informatyczne do wsparcia zarządzania

Maniek Legowski 0

Nieważne czy mamy do czynienia z serwisem samochodowym, czy serwisem komputerowym bardzo ważne jest informatyczne wsparcie działania każdego serwisu. Autoryzowane serwisy dużych producentów mają swoje autorskie dedykowane programy. Mniejsze przedsiębiorstwa też nie mogą narzekać na brak ofert od firm komputerowych. 

Wspomaganie pracy serwisu

program dla serwisuPraca każdego serwisu dzieli się na trzy podstawowe elementy. Pierwszym elementem jest przyjęcie sprzętu do serwisu. Drugim elementem jest naprawa, trzecim i ostatnim elementem jest obsługa posprzedażowa klienta. Ten ostatni etap trwa najdłużej. Według cyklu życia klienta może on trwać kilka lat. Na ten etap składa się bardzo newralgiczny proces jakim jest obsługa zwrotów i reklamacji. Dobry program dla serwisu musi być system CRM, systemem logistycznym oraz systemem księgowym w jednym. Bardzo istotne, szczególnie w czynnościach związanych z obsługą klienta jest tworzenie kartoteki klienta. Kartoteka klienta musi gromadzić jak najbardziej szczegółowe informacje o historii klienta oraz naprawach serwisowych. Gromadzenie szczegółowych informacji o kliencie pomaga w obsłudze posprzedażowej klienta, a szczególnie pomaga bardzo szybko rozwiązywać problemy jakie klient zgłasza. Nie można zapominać o logistyce przedsiębiorstwa. W serwisach to procesy logistyczne bardzo często odpowiadają za szybkość realizacji napraw serwisowych. Wybierając dobry program do obsługi serwisu trzeba też się kierować aspektami ekonomicznymi. 

Umiejętne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga coraz częściej stałego monitowania kosztów w przedsiębiorstwie. Dobrze będzie jeżeli nasz program do wspomagania pracy serwisu będzie posiadał nawet najprostszy moduł analityczny. Informacje o kosztach jakie pozyskamy z takiego systemu będą na pewno przydatne zarządowi firmy do podejmowania decyzji.